Praktijk Thuis en school

• Schoolmaatschappelijk werk
  • Medewerkers Centrum Jeugd en Gezin

Voor wie is de hulp?

Kinderen, jeugdigen en hun ouders, die wonen in de gemeente Edam-Volendam. De Basis Jeugd GGZ biedt Generalistische Basis GGZ voor lichte tot matige psychische problemen. Twijfelt u over welke hulp geschikt is? Neem dan gerust contact op.

Hoe kan ik verwijzen?

Het verwijsformulier vind u hier. Deze kunt u opsturen naar info@praktijkthuisenschool.nl.

Aanmelden via zorgdomein is ook mogelijk. We zijn te vinden op code (PSYVWA304) en de zoekwoorden: Volendam, Edam, CJG, Basis Jeugd GGZ.

Ik ben verwijzer en wil graag overleggen

Via deze link kun je een overlegmoment vastleggen in onze agenda. Kies voor 'collegiale consultatie'.

Laagdrempelige, kortdurende psychologische hulp voor kinderen, jeugdigen en hun ouders.

Wat bieden we?

Cognitieve gedragstherapie

FloorPlay

Ouders van kinderen tot en met 7 jaar geven we inzichten in de ontwikkeling van het jonge kind en hoe hun zoon/dochter optimaal tot leren te laten komen en de omgeving als veilig te ervaren.

EMDR

Ouderbegeleiding of mediatietherapie

Ouders begeleiden we in hoe zij hun zoon/dochter kunnen ondersteunen om hun problemen aan te gaan.

Schoolweigering

Ouders en school worden begeleid in hoe de leerling weer naar school te krijgen. Het gaat hier om leerlingen die naar school willen, maar vanuit angst school aan het vermijden zijn.